Prk Dun Rantau Apa Nasib Umno..!

Agen BandarQ
3.bpspot/-aGKT8RUEzb4/W-6e1BevVOI/AAAAAAAAif0/zF4PhghOOsYEtxNVWlvKBBO3-pKXwGqkQCLcBGAs/s1600/umno.png" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

Keputusan DUN Rantau telah di umumkan..! Dato Seri Mohamad Hassan berhasrat untuk mempertahankan kerusi, Presiden UMNO DS Ahmad Zahid pun nampaknya bersetuju...
Rantau, Mohamad Hasan sebagai calon untuk mempertahankan kerusi itu dalam pilihan raya semula yang akan diadakan.
Perkara itu ditegaskan oleh presidennya, Ahmad Zahid Hamidi dengan menyifatkan malaysiakini/news/452134" rel="noopener noreferrer" style="-webkit-text-decoration-skip: objects; border-bottom-color: rgb(63, 81, 181); border-bottom-style: dashed; border-bottom-width: 1px; color: #3f51b5; cursor: pointer; text-decoration: none;" target="_blank">keputusan mahkamah "sudah dijangkakan".
"Keputusan mahkamah untuk PRK DUN Rantau sudah dijangkakan. 
"Umno akan mencalonkan semula Mohamad Hassan. Jentera BN akan digerakkan sepenuhnya. Biarpun banyak kekangan dan halangan, kerusi Rantau mesti dipertahankan. 
"Demi maruah dan kesinambungan mari Umno/BN perkasa kesatupaduan," katanya melalui kenyataan di Twitter.
Awal hari ini, mahkamah pilihan raya di Seremban memerintahkan kerusi DUN Rantau dikosongkan dan memutuskan kemenangan Mohamad pada pilihan raya umum ke-14 kemudian sebagai tidak sah.
Mahkamah mengambil keputusan itu selepas mendapati Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Amino Agus Suyub tidak mengikuti peraturan dalam tindakannya menghalang calon PKR, Dr S Streram masuk ke sentra pencalonan pada 28 April lalu.
malaysiakini/news/452168">sumber
Kalau melihat keperibadian Tok Mad rasanya ia kurang memiliki masaalah untuk mempertahankan kerusi tersebut, pelengkap pula Rembau masih lagi di lihat daerah selamat untuk UMNO dan Barisan Nasional.
Sebenarnya banyak info yang berlaku semenjak 9 Mei yang lalu, kelemahan di dalam pentadbiran kerajaan PH beserta dengan kegagalan mengawal keruntuhan harga komoditi serta kenaikan harga barang niscaya akan menjadi taruhan utama bagi setiap pengundi untuk menghitamkan jari mereka.
Terkini, info ICERD dan kenyataan yang berbaur keagamaan dan kebangsaan juga menjadikan ramai orang Islam dan Bumiputera terasa hati. 
Isu manifesto yang bukan kitab suci disamping perbalahan terbuka di kalangan andal PKR, kelemahan andal ahli Bersatu untuk membentuk parti yang berpengaruh di N9 juga pastinya memperlihatkan kilauan di hujung terowong bagi BN  mempertahankan kerusi Rantau.
Soalnya apakah itu semua menjadi indikator pengundi? Atau apakah masih ada lagi berbaki perasaan benci merata rata, sayang bertompok tompok yang menjadikan BN tumbang 6 bulan yang kemudian akan terpakai di dalam PRK Rantau kali ini?
Kita tunggu..! Agak agak?
Lu Fikir La Sendiri!!!

Comments

Popular posts from this blog

Icerd Jangan Beri Hindraf Bedebah Menguasai Negara Ini..!

Saman Menyaman Membawa Bencana..!